Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ışığında tasarlanan proje, çocukların yaparak yaşayarak öğrenmelerini sağlayarak, eğitim-öğretim sürecine aktif katılımlarını hedefliyor.
Proje kapsamında minik öğrenciler, tahta parçaları, dal parçaları, ahşap çubuklar, kürdanlar, tahta çıtalar, kütükler, kozalaklar ve diğer ahşap atıklarını kullanarak birbirinden yaratıcı eserlere imza attılar.
Projenin uluslararası niteliği dikkat çekerken; Türkiye'nin yanı sıra Kuzey Makedonya, Hırvatistan, Romanya, Ürdün ve Litvanya olmak üzere 6 farklı ülke daha projeye ortak olarak katılım sağladı. Böylece çocuklar, kültürler arası bir paylaşım ortamı içinde hem kendi ürünlerini sergileme hem de farklı ülkelerden gelen çalışmaları tanıma fırsatı buldu.
0-6 yaş grubundaki çocukların farklı gelişim alanlarına hitap eden proje, STEM, P4C, SOT ve Kodlama gibi yenilikçi eğitim yöntemlerini de bünyesinde barındırıyor.
Projenin kuruculuğunu Tatvan Sahil Anaokulu okul öncesi öğretmeni Meryem Şirinsoy, koordinatörlüğünü ve proje ortaklığını ise okul öncesi öğretmeni Zeynep Zengin üstleniyor.
Sergi açılışının ardından, okul öncesi öğretmenleri tarafından çocukların velileriyle birlikte hazırladığı eserler Tatvan İlçe Milli Eğitim Müdürü Hüseyin Uludağ’a sunularak süreç hakkında bilgi verildi.
Müdür Uludağ, konuyla ilgili yaptığı açıklamada, “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ışığında tasarlanan proje, çocuklarımızın yaratıcılıklarını geliştirirken aynı zamanda çevre bilinci kazanmalarına ve doğal materyallerle farklı öğrenme deneyimleri yaşamalarına olanak sağlıyor. Doğal materyallerin kullanımı, 0-6 yaş grubundaki çocukların sağlığı açısından kritik öneme sahiptir; özellikle mikro plastik atıklara maruz kalmaları, sağlıklarını olumsuz etkileyebilir. Projemiz, bu sorunu ele alarak daha sağlıklı bir oyun ortamı sunmayı amaçlamaktadır. Doğal materyallerin yapılandırılmamış yapısı, çocukların yaratıcılığını, hayal gücünü, zihinsel esnekliğini ve özgünlüğünü artırır. Örneğin, basit bir ağaç dalı, matematik, sanat veya fen etkinliklerinde çeşitli amaçlara hizmet edebilir ve çocukların hayal güçlerini kullanmalarını sağlar.” dedi.
Proje aracılığıyla çocukların, yaratıcılıklarını keşfederken doğal dünya ile daha derin bir bağ kurma fırsatı da bulacaklarını ifade eden Uludağ, “ Ahşap materyallerin sıcak dokusu, çocukların dokunma duyusunu teşvik ederken, bu materyallerle yapılan etkinlikler görsel, işitsel ve dokunsal algılarını güçlendirir, çevrelerini daha iyi anlamalarına yardımcı olur. Ayrıca, bu materyaller serbest oyun oynamaya olanak tanır, böylece çocuklar kendi hikayelerini ve senaryolarını yaratabilirler. Doğal ve ahşap materyallerin eğitsel faydaları da büyüktür; matematiksel kavramların (şekiller, boyutlar) öğrenimine katkı sağlar. Ayrıca, sağladıkları güvenli ortam sayesinde çocukların stres ve kaygı seviyelerini azaltarak duygusal gelişimlerini destekler. Genel olarak, doğal ve ahşap materyallerin kullanımı, duyusal, sosyal, bilişsel ve duygusal büyümeyi teşvik ederek sağlıklı gelişimde önemli bir rol oynamaktadır. Projemiz, bu faydaları etkili bir şekilde kullanmak üzere yapılandırılmıştır.Minik öğrencilerimizin ortaya koyduğu bu harika eserler, onları tebrik etmekle birlikte, projenin hazırlanmasında emeği geçen tüm öğretmenlerimize ve velilerimize de teşekkür ediyorum," dedi.
Okul Müdürü Cihan Masdar, proje sürecine büyük bir katılım sağlandığını belirterek, “Okulumuzdan 20 öğretmen, 100’den fazla öğrenci ve velisi bu projeye aktif olarak destek verdi. Çocuklarımızın sadece el becerilerini değil, aynı zamanda hayal güçlerini, çevre bilincini ve kültürel etkileşimlerini geliştirmeyi amaçladık. Emeği geçen herkese teşekkür ederim” dedi.
Etkinlik sonunda, projeye emek veren öğretmenler, öğrenciler ve veliler büyük bir gurur yaşarken, protokol üyeleri, öğretmenler, veliler ve minik öğrenciler hatıra fotoğrafı çektirerek bu anlamlı günü ölümsüzleştirdi.